Sázava ODPRDOS II

OD PRamene DO Soutoku
Po loňské Vltavě, kterou nešlo nezačít, zvítězila ve výběrovém řízení zlatá Sázava. Já jsem si při přípravě vzal na starosti důležité věci: hry a soutěže a visačky na kolo, Hana ty nedůležité jako je ubytování a stravování a organizování Vás cyklořekosjezdařů. Michal Třetina nás zveřejnil na svém webu MIKE, a tak nás letos byla celá školní třída (průměrně 28).
Protože mi vysychá inkoust na spisovatelském brku a můzy létají někde kolem psavky Ivy, volím místo vyprávění obrázkové dětské leporelo (dejte si F5, pokud to váš prohlížeč nevydržel a neukázal všechno).

0.den (30.4.) Praha/Ml. Boleslav -> Velké Dářko

Sice to vypadá, že už mají v Kolíně metro, ale do Kolína pod most jsme museli ujet z Prahy nebo z MB 60 km. Cestou jsme zkoumali rozdíl mezi zvýšenou vlhkostí, mlhou, mžením a deštíkem.
V 10:00 sraz, v 10:15 odjezd.

A přišlo jaro a všechno, všechno kvetlo.

Fakt to není Paříž, je to jen Pařížov.

Oběd na 99. km, nákup potravin v poslední vsi. Chleby a rohlíky došly. Do brašen dáváme suchary a vánočky. Iva instaluje čarodějnický přídavný motor a můžeme letět.

Ve Škrdlovicíh v Chatách pohoda jsme sami. Ač je vedle krásný moderní kostelíček, divé ženy toho nedbají a z celé republiky se slétají na kolech.
Večerní sabat pak děláme hlavně proto, že velké množství těl vytváří topnou jedotku. A skládáme si obrázek zítřejšího cíle.

1.5. Prameny

Jak to s těmi prameny je, si poslechněte třeba na webu ČT nebo přečtěte tu. My si vybrali ten podle Geocachingu. Je to ten správný. Jede se totiž k němu do kopce a je u něj hrníček.
Rozjímal jsem u pramene a vyrušil mě zběsilý ženský jekot. Karel totiž vytáhl ... placky, škvarkové.

Historický pramen vynecháváme a frčíme na Zelenou Horu obdivovat geniálního Santiniho. Vzhledem k teplotním poměrům ale delší dobu obdivujeme teplou kávu, čaj, grog, čokoládu a sladkosti v cukrárně U tří hvězd, kterou postavili pro nás. Všichni jsme se vešli a ještě bylo volno!
Mamlas

Díky webu Aleny Ilčíkové doslova oblézáme raritní sochy Michala Olšiaka.  Kdo je chce najít, klikněte na toulky.

Hamroň
Spřežení

A kdo chce vidět, jak se staví Mamut, klikněte také na toulky.

Mamut. Kopčena s kamarádem vyhnal Kalimero.

Dříve lokomotiva a koleje, nyní my a cyklostezka z Hamrů do Sázavy. Zatím jen kousek, stačí jet po cyklotrase 19. Ta nás doprovázela až do Davle. Ale nebyli jsme ji stále věrni. Svým ženám jsme ale věrni byli a potvrdli to májovým polibkem.

Stoupáme nejen na Rosičku.

V Přibyslavi si dal Jirka jedno pivo. A dali jsme si pozdní oběd. V 16:30.
A v Havlíčkově Brodě, v ubytovacím hostinci SPORT, byla večeře a pak slovní doplňovačka. A v noci jsme se nebáli. Na hlodavce tam byli pastičky a ti druzí jen zpívali. Ale ne dlouho, po včerejšku byli znaveni.

2.5. Národní památník odposlechu

Rozrušeni lehce erotickou snídaní a plni nadšení, že konečně jedeme správně kolem řeky, se některým nechtělo do tunelu a nahoru (viz vpravo).

Ještě horší ale bylo náročné hledání úst pravdy (možná to bylo symbolické) u Haškovy Lipnice. Jedná se o díla Radomíra Dvořáka a skupiny kamenosochařů z blízké školy. Podívejte se na: ucho.hyperlinx.cz
Rozhovor s autory je i na webu CT (najeďte na 20. minutu).

Po návštěvě Haškova hrobu jsme kličkovali malebnou krajinou (krajina je vždy malebná, když svítí sluníčko),
až jsme se spustili ke Stvořidlům a horem i dolem navštívili místo z knihy našeho mládí, Sluneční zátoku Hochů od Bobří řeky. U Foglarova památníku jsme vyzkoušeli, kdo z nás je nejlepší adept na získání bobříka míření.

Bobříka vodoodolnosti pak získali všichni, co dojeli do Rákosí (kemp). Zvláštní prémii si pak zasloužili ti, co ve Vlastějovicích poslechli auto-značení a velitelku a nechtěně tak získali stylem tam/zpátky horskou prémii Kounice. Kalimero byl tak zesláblý, že se do něj bez problému vešly dvě porce svíčkové a ta druhá byla "s osmi". Bobříka mrštnosti pak měli skoro všici, kteří večer s místní kapelou tančili společně s místními důchodci.

3.5. Zámky-hrady-kláštery

Vedení přebral PePe (Iva píše PPe). Ale nejen tím bylo dáno, že se kolem nás zvýšil počet historických objektů:

Zámek Zruč nad Sázovou

Zámek Kácov

Český Šternberk

Zámek Sázava a klášter

I dnešní den si počasí hrálo. Modřilo hrady,  šedilo deštěm naše tváře, barvilo pláštěnkami naše těla, aby pak stříbrem lesknoucích louží rozsvítilo cesty podél řeky.

Podívali jsme se na místo činu, kde "byl spáchán" Zločin na Zlenicích hradě L.P. 1318, v podhradí pak v Říčních Lázních pod Hláskou zahnali chmurné myšlenky v Baštírně.
Večer pak (v HOTELU (?) Lauřím) ještě potrápili mozky náročným testem.

4.5. Soutok

Před posledním dějstvím se opona mlhy vytahovala docela dlouho. Ale my, herci, vycvičení z předchozích dílů nastoupili v osm hodin, abychom zápletku "Sázava" dovedli do soutočného konce. Nebyl to  lehký začátek. Nejdříve chlad okusoval prstíky vykukující z cyklistických rukavic, pak zase pot kolovzpěračům chladil namáhaná těla.
Pak si dal František ACIDOFILNÍ MLÉKO a bylo fajn. Slunce roztavilo závěs z kapiček a cesty vedly i dolů a kamenité cesty se změnily na lesní pěšiny. Od Kamenného Přivozu jedeme po turistické červené.
To by ale byl moc velký HappyEnd. Ono tam nějaké tlačení bylo, odměnou ale vyhlídka, třeba ta Raisova. Cesty dolů byly i po schodech. A Ivě upadla brašna a my Ivu nechali jejímu osudu (aby se pak v cíli objevila jako znovuzrozená).
Dějem se snažila zahýbat i opožděná čarodějka a možná i černokněžník na skále zaklínající hovory v krátkovlnných vysílačkách. My se ale nedali, zlatý tok Sázavy nás dovedl ke své sestře Vltavě a my padli. Nikoli jako Feidippidés, ale proto, abychom se do objektivu vešli i se soutokem, v našem případě Soutokem:

Takhle by to skončilo normálně. Tam kde ostatní končí,...
Tam, kde ostatní končí, my jdeme na ňamku. Na ní nás dovedl Kalimero a cestu i cíl vybral dobře.
Závěrečná děkovačka proběhla za plné účasti, i když nástup herců nebyl jednotný. Vítěznou dvojkou se stal Karel a Japonec Jašesta. Vyhodnocení bylo zcela objektivní. To, že zrovna Jašesta dělal servismana a sběrný autobus a Karel rozdával placky a placičky je zcela náhodné.

Vojevůdce husitů vás dovede do fotogalerie

Kameraman promítne taneček honki-tonki
+Slíbená fota ze startu a cíle, jsou v plné velikosti, vyberte si, kde jste méně rozmazaní: start1, start2, cíl1, cíl2.

Vlastní chybou jsem bohužel ztratil GPS záznam z prvních dnů (omlouvám se, Kalimero), mám k dispozici jen záznam trasy z 3. a 4. května. Dále mohu nabídnout body zájmu (ubytování, místa hodná navštívení).
Zapsal a fotil Hynek korekturu provedla a text doplnila Hana.